Autodetailing to popularna usługa – w skrócie można powiedzieć, że jest to kompleksowa pielęgnacja samochodu – na zewnątrz i w środku. Na autodetailing składa się między innymi: korekta lakieru, czyszczenie elementów tapicerskich, plastikowych i metalowych i innych.
Zadania autodetailingu
Głównym zadaniem tej usługi jest przywrócenie auta do stanu fabrycznego – wykonuje się ją najczęściej, jeżeli chcemy sprzedać auto. Usługa ta podniesie jego wartość – będziemy mogli je sprzedać w wyższej cenie. Jednym z najważniejszych czynności w usłudze autodetailingu jest korekta lakieru – to ona sprawia, że samochód prezentuje się jak nowy i zwróci to uwagę kupującego.
Korekta lakieru w autodetailingu – jak to wygląda w praktyce?
Korekta lakieru, bardziej fachowo nazywana regeneracją powłoki lakierniczej, składa się na kilka etapów. Pierwszy z nich to oczyszczenie. Czyli usuwamy wszelkie zabrudzenia i nieczystości za pomocą profesjonalnych silnych środków chemicznych, wody i glinki samochodowej. Kolejnym etapem jest polerowanie lakieru – najlepiej jest je wykonać za pomocą maszyny polerskiej. Polerowanie pozwala na usunięcie rys na lakierze lub innych niedoskonałości. Ostatnim fazą usługi jest zabezpieczenie karoserii za pomocą wosku.
W zależności od potrzeby możemy wybierać wśród trzech rodzajów korekty lakieru. Jednoetapowa – czyli eliminacja największych rys i zabrudzeń. Dwuetapowa – tutaj już mamy świetny efekt – auto wygląda jak z salonu. Trzyetapowa, czyli kompleksowa korekta lakieru – auto po takiej korekcie wygląda jak nowe i po prostu błyszczy.
Dobrze wykonana korekta lakieru
Fachowa korekta lakieru to taka, której efekt nie zniknie po kilku dniach. Na dobrą korektę lakieru składa się czas, wiedza i doświadczenie pracowników warsztatu oraz narzędzia. Mowa tu o latach uszkodzeń: czynniki atmosferyczne, środki chemiczne używane do mycia auta, myjnie szczotkowe, głęboko wżarte zabrudzenia i wiele innych. Nie poradzimy sobie z tym sami, bez odpowiednich narzędzi i wiedzy. Aby efekt detailingu cieszył długo, proces usuwania rys musi przebiegać bezpiecznie – nie naruszając w miarę możliwości powłoki lakierniczej.