ul. Łokietka 266 | Kraków
Jak sprawdzić grubość lakieru na samochodzie?

Sprawdzenie grubości powłoki lakierniczej w samochodzie nie jest prostą sprawą. Warto wiedzieć, chociażby że nie istnieje coś takiego fabryczna norma grubości lakieru. Aby zweryfikować czy jest oryginalny niezbędne są odpowiednie urządzenia. W jaki sposób sprawdzić powłokę lakiernicza w samochodach nowych i używanych? Czy istnieje metoda, która zagwarantuje nam pewność, co do jej grubości? Odpowiedni pomiar pozwoli nam na dokładne sprawdzenie, w których miejscach i na jakim obszarze lakier był dotychczas naprawiany przez lakiernika. Biorąc pod uwagę fakt, że na rynku jest obecnie coraz więcej, coraz tańszych i lepiej dostępnych mierników lakieru,to właśnie one zwykle stanowią pierwszy element jaki sprawdzamy, gdy poszukujemy auta używanego.

Sprawdzenie grubości powłoki lakierniczej

Jeśli zależy nam na dokładnym sprawdzeniu lakieru, to powinniśmy nieco więcej dowiedzieć się na temat samych powłok lakierniczych. Często przeprowadzana jest np. renowacja auta, która może zmienić jego wygląd zewnętrzny, jednak nie oznacza uszkodzenia lakieru, a dodatkowo sprzedający nie będzie takiego faktu ukrywał. Zwróćmy uwagę, że różne marki stosują często odmienne od siebie sposoby lakierowania samochodów. Warto więc poczytać o tej kwestii w odniesieniu do marki, jaka nas interesuje. Przed wyjazdem na sprawdzenie auta zapoznajmy się również z instrukcją obsługi nabytego urządzenia. Duża różnorodność mierników na rynku wiąże się również z nieco różnym ich działaniem.

Lakierowanie samochodu

Obecnie producenci w sprzedawanych autach wykorzystują najczęściej kilka warstw lakieru oraz specjalnych zabezpieczeń. W czasie produkcji w większości przypadku na stal nakłada się najpierw warstwę ocynku oraz podkład, a dopiero później pojawia się kolor. Na zakończenie nakładany jest lakier bezbarwny, który nadaje połysk i większą trwałość. Warto jednak wiedzieć, że nie zawsze powłoka lakiernicza będzie takiej samej grubości. Auta azjatyckie wyróżniają się zwykle cieńszą na poziomie 80-100 μm. Z kolei w markach europejskich można spotkać się ze zdecydowanie grubszą powłoką, która wyniesie 120-150 μm, a niekiedy nawet 170 μm.

Jak sprawdzić grubość lakieru na samochodzie?
instagram logo